Op zoek naar een dak boven zijn hoofd?

Dinsdag_20141007_0011

4 thoughts on “Op zoek naar een dak boven zijn hoofd?

  1. vanaf juni 2015 gaan er i.v.m de nieuwe participatie wet heel veel daklozen mensen bij komen ,gewoon omdat ze de vaste lasten niet meer kunnen ophoesten …..het gaat druk worden voor de etalages.

    Like

    • Dan sta je niet voor deze etalage denk ik. Dat is jezelf kwellen.
      Ik word ook slachtoffer van die nieuwe participatiewet. Enerzijds hoop ik dat de soep niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend. Bovendien: al die mensen zijn stemgerechtigd. En niet alleen een hoop werklozen erbij (zoals van de week in de krant stond) maar ook een hoop daklozen staat niet erg goed op de conduitestaat van de regeringsperiode van de partijen. Anderzijds hoop ik dat die participatiewet betekent dat ze me eindelijk eens wat meer gaan helpen om weer wat te doen te krijgen.(ik ben gedeeltelijk arbeidsgehandicapt) Op dit moment is de enige die gebruik maakt van de website van Werk mijn persoontje. Een coach heb ik daar al jaren niet meer gezien. En voor de rest hoor ik ook niets van ze

      Liked by 1 persoon

      • ik weet precies wat je bedoeld , elke keer dat er een financiele crisis was werd ik uit geschopt ,elke keer lukt het door middel van investeren in omscholing om aan het werk te blijven echter vanaf me 16 de jaar zware arbeid gedaan inn de scheepvaart haven en logistiek is me rug kapot ,het enige werk wat ik nog kan doen is beveiliging omdat ik dan kan zitten en dan weer lopen, echter de laatste crisis heeft me genekt zit nu al weer 2 jaar thuis in de bijstand en mijn werk coach zit me wel in me nek te hijgen maar komt eigenlijk met het verhaal van je moet werken maar ik krijg je niet aan het werk, elke vacature heeft tussen de 200 en 400 sollicitanten , ze weten zelf ook niet meer wat ze ermee aan moeten heb ik het idee …..mijn hobby,s fotografie ,survival , en bushcraft houdt me nog bezig anders wordt ik gek….
        het enge van alles is dat de sfeer steeds grimmiger wordt overal op straat in de wereld….als dit maar goed gaat komen ???

        ieder geval veel sterkte en hou moed🙂 meer kan je niet doen ……

        Liked by 1 persoon

        • Jij ook sterkte.
          Ik las vorige week een column waarin het oude jaren zeventig idee van het arbeidsvrij basisinkomen weer geopperd werd. Met de echt uit zijn krachten geexplodeerde mogelijkheden van automatisering etc wordt dat misschien inderdaad (weer) een optie. Haalt de druk van de ketel voor veel mensen.

          Liked by 1 persoon

Likes zijn leuk, reacties nog leuker. Meestal dan :)

