Deze is te koop. En dat berichtje op het raam maakte me nostalgisch.

Toen ik een jaar of achttien, negentien was droomde ik ervan om een tjalkje als deze te kopen, te restaureren en onder zeil te brengen. Het ruim moest een gastenverblijf worden, simpel maar comfortabel. En dan met betalende vakantiegangers zwalken over het IJsselmeer en de Wadden.
Is natuurlijk nooit wat van gekomen.

Ik hoop dat de uiteindelijke koper van dit prachtige stukje binnenvaarthistorie dat wel doet. Ik vind het altijd zonde om zo iets permanent aangemeerd te zien liggen. Hijs de zeilen, kop net niet in de wind en de zon tegemoet!

Likes zijn leuk, reacties nog leuker. Meestal dan :)

